דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הצצה אל אוהל הנשים - (על כוחה של קבוצה בהעצמה נשית) 

מאת    [ 05/03/2011 ]

מילים במאמר: 673   [ נצפה 4566 פעמים ]

 

אוהל הנשים, אליו פרשו בנות ישראל במשך ימי הנידה, נועד להפריד את האישה בתקופת טומאתה מבני משפחתה. דברים רבים נאמרו על מנהג יהודי קדום זה, היו שהשמיצו, פערו פה, והשתוממו אולם במקום בו חיו יחדיו משפחות גדולות עם נשים רבות, אוהל הנשים, היה המקום בו בילו הנשים את הימים הקסומים ביותר בחודש.

שווי בנפשך את האושר הזה, בו במשך כשבעה ימים בחודש, אין לך ולו מטלה אחת הקשורה בבן זוגך, בילדים, במשק הבית, בעבודה, ובכלל. שבעה ימים, שכל מטלותייך מסתכמות במילוי הצרכים שלך בלבד. לבשי, סרקי שערך, אכלי ושתי מתי שרק חפצת. קצב חייך תלוי בך, אין לך ולו אחד על פני האדמה לתת לו דין וחשבון. ועל כל אלה, שי יקר מפז, חבורת נשים לשוחח עימן. לשוחח על עצמך, לשוחח עליהן, לשוחח על מה שכואב, על מה שמשמח, לקבל חוות דעת ובעיקר לדעת שצרת רבים חצי נחמה, כי גם אצלה זה כך.

היום, בעידן המודרני בו אנו חיים בקצב חיים מטורף, למי יש זמן לנשום? מי יודע באיזו תקופה את בחודש? למי יש זמן להקשיב לצרותייך? האם יש לך זמן לשמוע את צרותיה של חברתך? יש לי תחושה שבעידן הזה בו חלק משמעותי מהוויית האישה הוא פיתוח הקריירה, מרבית האינטראקציות הבינאישיות מתקיימות במקום שיש אינטרסים ארגוניים, עסקיים, המכוונים למינוף הקריירה האישית שלך או לשיתופי פעולה שיקדמו את עניינייך. במהלך הקריירה הצבאית  שלי, מדרגת סגן משנה ועד דרגת סגן אלוף, חוג החברות שלי היה מצומצם מאד, ומורכב רק מקצינות בחיל האוויר כמוני. נשים מעולם תוכן זהה, מהמערך המקצועי אליו אני השתייכתי – מערך משאבי האנוש, עם מכנה משותף, ויחסי עבודה צמודים. רק עם מעט מאד מהן הצלחתי לייצר חברות ארוכת שנים עקב האופי האינטנסיבי של הקריירה שלהן ושלי. באחת טפחה בי ההכרה כי יש נשים אחרות, שונות, מיוחדות ומעניינות במדינה הזו, שאינן קצינות צבא, שאין לי גישה אליהן. שיש לי מעט חברות, וגם איתן אני בקושי נפגשת. ושאלתי את עצמי, האם זה מספיק לי? ומה יהיה איתי לאחר הפרישה?

הנשים של היום הן לא הנשים של פעם. והעולם של היום אינו העולם של פעם. אין אוהל נשים. הקבוצות היחידות אליהן רובנו משתייכות הן המשפחה הגרעינית ומקום העבודה. במשפחה הגרעינית יש לנו, נשות הקריירה יותר מטלות מכפי שנוכל לסיים, ובמקום העבודה האינטראקציה החברתית מוגבלת ומושפעת מאינטרסים רבים. בעידן הזה, החינוך הפורמאלי ניתן לכל, לרובנו יכולת לרכוש השכלה גבוהה, הטכנולוגיה והמדיה האינטרנטית מאפשרת הקניית ידע, תקרת הזכוכית גבהה מעט, ונשים הן טובות. פשוט טובות מאד. מה שיבחין בין הטובה לטובה יותר – יהיה הכישורים החברתיים שלה. האופן בו אנו מצליחים ביצירת האינטראקציה החברתית ישפיע באופן ישיר על הצלחתנו.

איפה נוכל לתרגל את כישורנו החברתיים? התא המשפחתי עשוי להיות כר לבחינת הכישורים החברתיים, אך זו קבוצה שתקבל אותך לטוב ולרע כנראה, ועל פי רב לאישה תפקידים רבים ומורכבים  בתא המשפחתי, לספק את צרכי המשפחה ועל כן לעולם תעדיף האישה למלא את צרכי משפחתה בטרם תשאב משאבים ממנה. במקום העבודה, אנו עשויות לחשוש לחשוף לחלוטין את אשר על ליבנו, על מנת שלא לפגוע בתדמית שיצרנו, או מחשש שחשיפה תפגע בנו. קבוצת נשים, שאיננו מכירות לעומק קודם לכן, יכולה להוות פלטפורמה נפלאה לפיתוח הכישורים החברתיים ולהעצמה נשית.

בקבוצת נשים, קיימת דינאמיקה מדהימה והיא מהווה פלטפורמה נפלאה להעצמה, אם זו קבוצה שכל תכליתה מפגש דינאמי מונחה, של נשים בעלות מכנה משותף רחב (נשות קריירה, נשים אקדמאיות, אמהות, רווקות, וכ') אשר נפגשות בינן לבין עצמן, ומייצרות מרחב בטוח, חם, מחבק ואוהב. בסדרת מפגשים בקבוצה, הולכת ומתפתחת כימיה, אווירה קבוצתית וגיבוש הדרגתי עד למצב בו ברור לכולן כי מה שקורה בתוך הקבוצה קורה רק שם ולא יוצא ממנו. לחברות הקבוצה צורך משותף בהקשבה פעילה ובביטוי עצמי, ולכולן אינטליגנציה רגשית גבוהה יותר ביחס לסביבה מעורבת גברים-נשים בכלל וסביבה גברית בפרט.  בקבוצה תוכלי למצוא אוזן קשבת לכל אשר על ליבך, לגיטימיות לקחת לעצמך זמן מזמנן של המשתתפות, ולקבל עצות השוות זהב מנשים שחוות חוויות דומות לשלך.

היכולת החברתית היא המבחינה בין כל הטובים, המוכשרים, והמשכילים. מיומנויות חברתיות הן מיומנויות נרכשות והצורך להיות חלק מקבוצה, קיים משחר תרבותנו. מפגש נשים מעצים ומפרה, חם ומחבק, עשוי לתת לך כלים לראות את עצמך באופן שבו רואה אותך הסביבה, להציב בפנייך מראה המשקפת את החוזקות שבך ולהסב את תשומת ליבך לטעון שיפור, ולהעניק לך עצות שוות זהב.

 

קטי טל  


מגשרת מוסמכת – משפחה וגירושין (התמחות באנשי צבא)


מנחת קבוצות  וסדנאות העצמה


ליצירת קשר:  054-7437435, katitq@walla.co.il


 


 


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב